Fisheye & Lensbaby



Höstens vilja ha; Fisheye & Lens Baby. Jag ska ju förmodligen till mullsjö i december på fortsättningskurs på den jag var på en vecka i somras. Målet är att ha med mig lite ny utrustning dit, ex. avtonat gråfilter & orangefilter. Har också funderat på att uppdatera kamerahuset, men tror att jag får ta och spara lite pengar innan jag sätter de planerna i verket. Hur som helst, fisheye-effekten är ju sjukt tuff, och lensbaby verkar riktigt skoj att jobba med. Beslutsångest.

Har ni erfarenhet av fisheye eller lensbaby? Tipsa gärna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fisheye är rätt kul för man kan gå väldigt nära eller få med ett halvt rum.

lensbaby kan du fixa till med i photoshop, kallas tilt-shift. Kolla på youtube så får du reda på mer.

Lycka till med fotograferandet.

2009-09-21 @ 21:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0